Smaczne i pożywne, a zarazem zdrowe i pozbawione wszelkich zbędnych dodatków. Wraz z nadejściem wiosny ruszamy ze zdrowym odżywianiem, a najlepiej zacząć od śniadania. W sklepach znajdziemy płatki śniadaniowe ,,fit”, jednak po przeanalizowaniu ich składu, szybko okazuje się, że mija się to z prawdą. Dlatego najlepiej zrobić je samemu i mieć kontrolę nad tym, co wkładamy do naszego talerza. Bo w końcu jesteśmy tym, co jemy.

Składniki:
– banan
– łyżka roztopionego oleju kokosowego
– ¼ szklanki syropu klonowego
– 2 szklanki płatków owsianych
-garść nasion słonecznika
– 2 garście suszonych owoców np. Żurawiną, morele

Banana rozgniatam widelcem na papkę, owoce kroję i dodaję do masy wraz z pozostałymi składnikami. Dokładnie mieszam. Wykładam na blachę włożoną pergaminem i piekę ok. 20 minut w 180*C, do zarumienienia. Podaję z mlekiem, jogurtem lub mlekiem roślinnym (w tym przypadku danie będzie 100% wegańskie).

autor tekstu i zdjęć: Maciej Krajewski (17) – przyszły technik żywienia i usług gastronomicznych. Właściciel bloga Octobook. Fanatyk książek i Netflixa. Kocha kawę, podróżowanie i dobre jedzenie.

Facebook